Thursday, March 19, 2009

.cht Pokemon émeraude Gpsphone

energie #5

Raffaele Mirabelli e i sovracuti sul Sax

Chi studia gli armonici col Sax, ancor oggi è convinto di apprendere i sovracuti (convinzione completamente sbagliata) .   Ancora oggi, a 170 anni ca. dalla nascita del Sax, la quasi totalità dei saxofonisti, è convinta di apprendere i sovracuti sul Sax studiando i "Suoni armonici", convinzione del tutto irreale E' vero che studiando gli armonici, si ottengono anche quelli sovracuti, ma dal suonare qualche sovracuto a, suonare per 4 (quattro) ottave il Sax (dunque, compreso il registro bisacuto) c'è una enorme differenza e spiego il perché. Partendo dal presupposto che il Sax è uno strumento composto da 4 registri (grave, medio, acuto e sovracuto, formando una intera estensione di oltre 4 ottave), nelle prime due ottave e mezza, le note si ottengono mediante l'impiego delle varie posizioni (diteggiature) su ogni suono, allora, io mi chiedo: "Come mai per ottenere i sovracuti si studiano gli armonici, se questi si ottengono mediante la variazione del labbro cosa che dal registro grave a quello acuto non avviene?  Ecco che allora, lo studio degli armonici, devia il naturale percorso di apprendimento del registro sopracuto. Lo studio dei suoni armonici serve a qualcosa, ma di certo non a suonare il Sax per quattro ottave. Innanzitutto occorre tenere ben presente che, il Sax non è una Tromba , dunque, perché cercare di suonare i sovracuti solo "di labbro" (cosa che avviene negli "ottoni), cambiando così il naturale sistema di emissione delle note sul Sax, che avviene invece "per diteggiatura"? Il principio fondamentale dei miei metodi (a differenza di altri) è basato appunto sulle diteggiature di ogni singola nota, per assimilare l'intera estensione (soprattutto dei sovracuti), rispettando così l'equilibrio naturale del Sax, evitando inoltre, di imbattersi in uno studio poco appropriato e per nulla costruttivo. Se lo studio degli armonici servisse a suonare realmente il Sax per 4 (quattro) ottave, non avrei nulla in contrario nella sua applicazione, il problema è che nessuno dei musicisti che ha studiato gli armonici per l'apprendimento dell'estensione di quattro ottave suona realmente per tale estensione, poiché chi emette qualche sovracuto (mi riferisco anche ai più grandi saxofonisti di tutti i tempi), non lo esegue con la stessa naturalezza, pulizia, omogeneità di timbro ed intonazione con cui si esprime negli altri registri; anzi spesso si ricorre agli effetti ”Raschiato” e “Glissando”, per coprire le eventuali note indesiderate ed indecisioni inerenti l'esecuzione di quel determinato punto della composizione od improvisation. In saying this, someone might think I am attacking the system or for other rivalries ... but I assure you that there is nothing personal with the other musicians on the contrary, my plea is an invitation to work on this, to think as Sax tool from the extension of four octaves (and beyond) and not more than two and a half, with some "Optional" (I am referring to the overload). I have often heard great saxophonists in the following statement: the overloads are a bit more , these expressions uttered by famous personalities in the world is very serious, very constructive and to the detriment of the image of Sax . Secondo me un musicista può decidere di suonare su determinati registri, piuttosto che altri, ma non può e non deve assolutamente far conoscere all'ascoltatore e/o allo studente soltanto parte dello strumento, derivato dal fatto che manca la completezza nonché la conoscenza dell'interaestensione, poiché lo studio dei sovracuti viene relegato in secondo piano o perché è stato affrontato un lavoro di apprendimento del suddetto registro (sovracuto) in maniera del tutto errata, mi riferisco allo studio degli armonici in altri registri per apprendere i sovracuti. Chiunque può confermare la mia tesi, ascoltando semplicemente un qualsiasi cd di saxofonisti. In merito all'argomento in questione dunque, ribadisco il tutto, invitando everyone to keep in mind the past, but much more important to look ahead and give it to Sax His real image, which in this respect (the overload) is very different from what we all know.

www.duomirabelli.it

m_raffaele@inwind.it

Raffaele Mirabelli

Tuesday, January 20, 2009

Sample Welcome Note In Wedding Hotel Gift Bags

Radiodervish - concerto Castrovillari

Radiohead's music will be performed at the Theatre Sybaris Castrovillari Friday, January 30 at 21:00 (fare 7,00 €).

The Italian musical group - the Palestinian Radiohead (from the Persian "dar-Wish" visitors of doors) was born from the Nabil Ben Salameh, a Palestinian, and Michele Lobaccaro, Italian.

Their name is not accidental, as Nabil said often the intention of the group to be like a radio that picks languages, different symbols are received by an antenna pointing in the world that then raises' ether all defilements which receives, in short, a multi-ethnic language. Contamination, the path of multiculturalism, is the future per la musica del mondo, e in questo concerto ci sarà anche la lettura di alcune poesie del grande poeta arabo Mahmud Darwish, scomparso l'anno scorso. Musica e poesia insieme dunque, per una serata in cui il teatro dovrà diventare un villaggio che si globalizza sempre più attraverso le lingue culturali, che si incontrano senza farsi più paura.

Il concerto è stato organizzato da Gianni Colaci in collaborazione con l’Associazione Culturale “ diaframmi ”, e con il patrocinio della Comunità Montana Italo-Arbershe del Pollino .



Per info:
347.1860132
338.3901028

diaframmi@diaframmi.it
radiodervishcastrov@libero.it
Salvatore Dessì & Armando Garofalo

Saturday, September 20, 2008

Very Dry Before Period

@ i magici doni di Jo

FANS DI FEDERICO MOCCIA DI TUTTA ITALIA, UNITEVI…e cambiate articolo. Qui non troverete storielle di adolescenti persi d’amore (ah!), che studiano poco, pensano anche meno e passano il tempo a parlare del gadget cha va più di moda. No. “Harry Potter” è tutta un’altra storia….e What a story! Not easy to tell, especially for a fierce fan (see: me), but they may groped.
Last of the saga, "Harry Potter and the Deathly Hallows" concludes (safe?) The travel and the battles of our beloved hero. Even the most demanding (see: me) have not been disappointed: the secrets were revealed, doubts have been cleared, new roads have been undertaken. Forget the media: the Italians are stupid, bigoted and ignorant ... just read some reviews to see evidence of a clear cultural and religious heritage that leaves little room for a certain type of work. All they can to draw up the significant concerns in the bank account of the author (which can never be thank you enough for what he has created) and young actors. Typical of our most learned (and invidiosissimi) of gossip ... oops, journalists! But 'nuff said.
The book, needless to say, is a true masterpiece. Like previous chapters, this also requires critical thinking, imagination and ability to see beyond the mere word. When it comes to Harry Potter if they can not tell the story: every episode is so important, intense, full of details and nuances do not forget, you can not help but read books. Anyone who has just seen the film (as well made, and not even all) may have a vague image of what it is. Nothing more. Harry Potter must be lived, touched, page after page. There lies its spirit, its magic: it makes you laugh, cry, laugh, curse, to dream. His world is much closer to ours than you might think (who remind you of the Death Eaters? Just to name a prime example). In fact, it is our and only they have the Magic (which we lack so unforgivable). JK Rowling deserves to be studied in school along with Swift, Kipling, Hemingway, Tolkien (another to be included in the list). The reasons are many and diverse, some more some less serious (well, depending on your point of view): we live in a time of profound changes and difficult decisions ... would be nice to teach young people (and adults) than it loyalty, humility, love, courage to face their fears, that we are each different, but not enemies, that there are no perfect men, that not everything is as it seems, that the wisdom and knowledge are daughters of mistakes and pain that even if you are a bit 'losers can make great things that sometimes you have to choose "what is right, not what is easy" and that all our actions, good or bad, we plunged back on him sooner or later, one way or another. And then, the world of Harry Potter has all that many (see: me) want: a magic school, the Principal "cool" (there is no other definition); tables fighting with one another; chocolate frogs that come to life subjects of photos and pictures that move (and may even make some rude gesture, if it bothers them) ... So, why read it and love are so many that any word is a waste of time. So ...
A note: Unfortunately, the Italian translation is nowhere near the height of the original, nor of previous translations. In two words, poor and flat. Not to mention, then, of a printing error which resulted in the elimination of a period (relative to a scene in the Great Hall): inadmissible.
No plot this time. If you want to enter the magical world

READ THE BOOK, Muggles!

NOTE: Just a preview: the dialogue between Dumbledore and Harry (as happened in "Harry Potter and the Order of the Phoenix") represents some of the most beautiful ever written.
Blacky